Trening og fysisk aktivitet

Trening og fysisk aktivitet

Trening og fysisk aktivitet er med på å gi overskudd, styrke immunforsvaret, hjelper på å mestre stress, og det har en positiv effekt på lettere angst og depresjon. Som student stresser man automatisk mye, spesielt i eksamensperioder. Det er derfor viktig å bruke kroppen og være i fysisk aktivitet, enten om det er en treningsøkt eller en tur.

I Bergen finner vi mange ulike treningssentre man kan benytte seg av, blant annet SATS, Trene Sammen, Nr1 Fitness, EVO, Spenst mm. For mange er det ikke alltid at pengene strekker til, og det da ikke blir mulig å benytte seg av et treningssenter. På nett finner man tusenvis av videoer og økter man kan trene hjemme, spesielt Funkygine har mange gode økter man kan gjøre hjemme i stuen eller på rommet sitt – ingenting stopper deg!

I tiden vi er inni nå er det viktig å være i bevegelse og komme seg ut. Bergen har mange fine turer å by på. De aller mest kjent er de syv fjellene rundt Bergen sentrum: Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken, Ulriken, Fløyfjellet, Rundemanen og Sandviksfjellet.

De fleste benytter seg nok av Fløyfjellet og Ulriken da disse er de mest kjente og populære fjellene. Fløyfjellet tar ca. 45 minutt å gå opp, hvor du derfra kan fortsette videre opp til blåmanen, rundemanen og/eller overvidden for så å komme ned via Ulriken. Ulriken tar ca. 40 minutt å gå opp, hvor du herfra kan gå videre over vidden og komme ned via Fløyfjellet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *